onsdag 25 januari 2012

Vila

Efter en dialog med Per så bestämde vi oss för att jag skulle vila 2 dagar vilket jag gjort nu och imorgon ska jag testa att springa 3 gånger 10min i 3:25-3:30 fart och om det känns bra så blir det långpass på fredag om än något kortare än normalt. Symtomen jag har/haft skall tas med största försiktighet och allvar eftersom det kan leda till lång frånvaro från löpningen. Hoppas på att lite kortare vila ska ge resultat.

Känner jag mig det minsta tveksam över formen under morgondagens tröskel så blir det 2 dagar till med total vila. Har nu i 2 dagar bara tagit det lugnt och stretchat, haft benen i högläge hur ofta man nu kan ha det med två små barn och inte försökt tänka löpning men det har ju gått så där.

Imorgon blir det en förhoppningsvis en rolig dag med bra fart och känsla.

Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar