torsdag 12 januari 2012

GO HARD OR GO HOME

Jag har inte legat på latsidan bara för att jag inte bloggat och det brukar kankse vara tvärtom. Bloggar man mycket så har man kanske inte så mycket att göra, eller så tar man sig tid. Precis som med löpningen eller annan typ av träning för att hinna med. Prioritering och ta sig tid.

Träningen rullar på igen efter hälsenebesvär och halsfluss. Jag kunde kanske börjat med en lugnare vecka. Denna veckan består av fyra kvalitetspass vilket är rätt tungt. Men som Mo Farah skriver på sin sida och som jag lånat och kanske han också.
GO HARD OR GO HOME!

Passen består av
4 ggr  min i 3:38 fart, avklarat
10 ggr 800m i 3:20 fart, avklarat
12km i 3:40 fart, imorgon
32km med tempoökningar på lördag morgon.

Det sköna med detta yrke som naprapat är att det kan nästan inte bli stressigt. Man har den behandlingstid man har oavsett om man har 2 patienter eller 12 patienter om dagen och man kan liksom inte pressa in fler patienter genom att minska behandlingstiden. Det är skönt för just nu har ett fint flöde med jobb och jag är glad att jag kan avboka 2h per dag för träning och lunch.
Igår när jag sprang korta intervaller var det 9grd. i parken och vårkänslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar