tisdag 17 januari 2012

Bly i kroppen

GO HARD OR GO HOME
Ja det kan man verkligen säga nu och det tänker jag en del på precis som Rom. Just nu är det lite tungt i kroppen efter flera hårda pass. Jag hinner knappt återhämta mig från  det ena passet förrän nästa tröskelpass står och väntar på mig.

Ibland önskar man att man var som sina löparskor, byter ut dem beroende på passets innehåll. Tröskelpass=tävlingsskorna och distansskorna till, ja just det, distansträningen. Tänk om man kunnat byta ut kroppen likt skorna, då hade man inte behövt tänka på återhämtningen.

Men nu är det inte så utan det är bara till att bita ihop för till syven och sist är det helt frivilligt och ingen tvingar mig, förutom mina inre röster som skriker på mig ibland
- ut och rör på dig din late, kaffedrickande naprapat.

Det är inte så konstigt att det känns lite tungt. Första tävlingen redan i mars och det är bara ca 8veckor kvar med hård träning följt av två veckor med mindre mängd. Jag fick aldrig uppleva en uppbyggnadsperiod i slutet av 2011 eller början av 2012. Direkt efter jag återhämtat mig från Frankfurt började den specifika träningsperioden till Rom.

Inget mig emot!
Nu ska jag fortsätta och mala på med mina 11-13mils veckor.
Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar