tisdag 3 januari 2012

Bakslag

Det gick inte många timmar på 2012 förrän jag fick ont i halsen och det var ingen vanlig ont i halsen känsla utan en skrämmande likhet med den gången jag hade halsfluss eller som det också heter Tonsillit då fick jag ställa in Tjur ruset i Stockholm. 

Jodå svullnad halsmandlar (tonsiller) och feber gjorde att jag letade fram Kåvepeninen i skåpet och började tugga. Känns bättre och då är det förmodligen den bakteriella varianten. Om det hade varit en virus utlöst tonsillit hade ju inte kåvepeninen verkat.

Får ta och vila några dagar till sedan på det igen lite försiktigt då jag är symtomfri. Surt men kan ändå inte göra något och behöver därmed inte stressa upp mig. På det nya jobbet har dem ett grymt löpband som jag misstänker att jag kommer springa på under måndagsluncherna under första kvartalet detta året.

Måste säga att jag kommer sakna mina träffar med David Nilsson då han drar till landet over there men han kommer ju tillbaka. Alltid kul att snacka löpning, anatomi, idrottsmedicin, fysiologi och prylar med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar