torsdag 5 januari 2012

2011

Tog mig tid till att analysera 2011 och jämföra lite med 2010 vilket gav intressanta siffror.

Januari och Februari snittar jag 30km per vecka sedan börjar samarbete med Per som verkar till att få fart på mig och mina ben. Ett bevis på att jag är en ung löpare som tränat löpning seriöst sedan månad två detta år. Mina träningsveckor innan 2011 bestod av betydligt mer varierad träning som MTB, kajakpaddling och terränglöpning. Låren var klart kraftigare och mina axlar och armar betydligt grövre men det var då det och då hade jag nytta av det. Idag vinner jag inga slagsmål på krogen men det är och andra sidan ingen målsättning heller. Jag vill springa långt och snabbt och jag vill göra det snabbare och snabbare. För att göra det så finns det ingen genväg. Skulle vara bloddoping men det är jag inte intresserad av. Det är hårt jobb som gäller och det är bara till att inse att ingen kommer att göra jobbet åt dig även om du har en tränare som skickar bra träningsprogram till dig.

Under mars månad drar sedan träningen igång på riktigt där jag snittar 86km i veckan
April, Maj och Juni landar på ca 75km i snitt med några toppar och några dalar.
Juli, augusti och september 100km i veckan
Maraton månaden oktober snittar 80km/vecka
November 70km/vecka
December 100km/vecka där två av veckorna ligger på 120km
16 veckor passerar jag 100km löpning i veckan

Jag har tränat 21540min detta året viket är 359timmar. Ska hjälpa er med uppdelningen:
30timmar/månad
7,5timme/vecka
Av 359 träningsgtimmar om året har jag sprungit 325timmar dvs ca 90% av all min träning läggs på löpning.

För att jämföra med 2010 så tränade jag 320 timmar varav 82 timmar bestod av löpträning och på den tiden han jag springa 3720km. På bara ett år har jag alltså ökat löpträningen med 243timmar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar