tisdag 28 december 2010

Julen är över!

God fortsättning!

För min del är julen över efter annandagen;) Julveckan innehöll 6 löppass och ett cykelpass på trainer och på annandagen innebandy som jag inte spelat sedan gymnasietiden vilket var några år sedan. Jag tillhör inte de mest kreativa spelarna utan mer den spelförstörande. Gick in med inställningen att försöka störa de andra så mycket som möjligt och bidra med lite löpstyrka och uthållighet.  2h17min och 1702kcal senare var jag rejält trött i rumpan och ryggen. Blev ett riktigt bra träningspass efter all julmat och kola som fastnat mellan tänderna.

Löpningen då? Jodå 80km fick jag ihop den gångna veckan vilket jag är nöjd med. 3 st kvalitetspass bestående av 3 gånger 2 km intervaller, snöpulsering i 10 km och så innebandyn med snabba (eller så snabbt jag kan på korta distanser) och korta ruscher med tvära stopp och riktningsförändringar.  Har inte varit så svårt att få ihop 80km då jag varit ledig 5 dagar. Jobbar idag sedan är jag ledig i 5 dagar till. Två av dem dagarna är jag själv  med "vildingen" hemma så ska det bli någon träning får mina föräldrar ställa upp och passa sonen någon timme eller så får jag snällt kliva upp och träna innan frun åker till jobbet eller så blir det kvällspass men träning blir det.

Bilden nedan är från Barcelona som jag tog när vi var där i november. Vilket julpynt spanjorerna bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar