lördag 11 december 2010

Back on Track

Äntligen förkylningsfri och träningen är åter i gång. Halkade omkring idag på läskigt hala vägar och stigar. Inte gick det fort men det var rätt gött att komma ut. Familjen tig sovmorgon och då passade jag på att dra ut i halkan och köra ett lugnare distanspass på 15km. Efter fyra dagars vila är kroppen redo för en tuffare vecka med mycket distans. Fartpassen tar jag det lite lugnare med denna veckan. Blir max ett kvalitetspass nästa vecka.

För ett år sedan, tror jag investerade kliniken en Ultraljud scannings apparat och till min stora besvikelse hittade vi mindre broskyta på mitt vänstra knäled. Samma sidas knä som jag skadade 2009 på 10-mila tävlingen då jag av någon anledning sprang in i ett stenblock. Förmodligen har jag begynnande artros i vänster knäet vilket inte är någon höjdare vid 31 års ålder. Har därför börjat köra styrketräning för mina ben för att minska belastningen på själva knäleden. Kommer förmodligen bara stärka mig och mina ben och gynna mig som terränglöpare.

Laddar nu med en bira och en ny löprunda imorgon. Kommer få ihop 55-60km denna veckan, vilket känns helt ok med tanke på sjukdom och kurs onsdag-fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar