måndag 20 december 2010

Julveckan

Julveckan kommer innebära en del ledighet för mig. Slutar den 23 och är åter i tjänst måndagen den 3:e. Såååå skönt det ska bli. Jag har inga planer på att vila från löpningen utan tvärtom ser jag fram emot massa snöpulsering nu när förkylningarna och hostan har släppt. Väntar bara på kräksjukan ska komma också som har en tendens att besöka mig och min familj runt juletid.

När man är ledig en längre tid kan man välja att antingen vila helt och bara ligga i soffan och käka praliner, vilket jag ändå inte kan göra med småbarn eller se det som en möjlighet att kunna få till en hel del träning. Jag väljer det senare alternativet.

Företagets ekonomi ser ljus ut så här på årets sista dagar eftersom det har varit ett bra år så jag går i tankarna på att skaffa mig en cyclocross så att jag kan börja pendla "grattis" när snön har smällt. Vi får se om det blir ett köp eller inte.

Har fått en förfrågan av en löparkamrat från Sthlm om jag vill följa med på endurance tävling i Frankrike 21 oktober, 112km löpning i alperna. Vore fint och komma ned till alperna och springa vilket lär bli en utmanning. Lite för långt fram i tiden för att jag skall kunna spika den tävlingen. Har en del andra tävlingar som också lockar.

God Jul och passa på att träna i julhelgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar