onsdag 15 december 2010

Killhostan, släpp greppet!

Som sagt december månaden blir en underhållningsmånad. Januari är månaden då det hela drar igång. Mycket mängd och ett kvalitetespass i veckan för skadepreventionen och för att det är ganska kul att springa fort (fortare än distanspassen). Var igår på Rehab Center i Svedala och körde 60min spinning. Gött med spinning till härlig musik. From lördag kommer jag börja som instruktör där och jag kommer att ha stående pass där på torsdagar 19-20.

Gårdagens träning bestod av 15km löpning och 60min spinning. Har fortfarande killhosta som vägrar släppa greppet och jag vet inte hur många koppar te jag druckit i tron att det ska släppa, men nej sitt kvar din lilla elaking i halsen. Inget halsont  och pulsen ligger som den brukar, så inga tecken på infektion. Närmsta tiden har bestått av lucia på dagis och en massa jobb. Tur jag mentalt redan är inställd på en underhållningsmånad annars hade jag blivit stressad av att inte få ihop så mycket träning. Veckan som gick kom jag bara upp i 60km vilket med tanke på omständigheterna känns ok ändå.

Julfest på torsdag med jobbet och en förväntad snöstorm gör att jag förmodligen stannar kvar i stan över natten, så hinner jag kanske med en löprunda på fredag morgon i Malmö. Var ett tag sedan jag sprang i Malmö om man bortser från intervallträningen i Pildammarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar