onsdag 1 december 2010

December funderingar

Springer man långt så hinner man fundera en hel del. Förra året vann jag en ipod på Skanörs halvmara där jag kom in på en tredje plats. Sedan dess har jag sprungit mina distanspass på asfalt med hårdrock i öronen  men sedan snön kom har jag lämnat min ipod hemma. Tycker det är mysigt att höra friktionen mellan skon och snön. Använder aldrig musik när jag springer i skogen heller, tycker det är synd då man får så många intryck vid skogslöpning. 

Så vad kom jag då fram till under långpassen, jo att december månad får bli en underhållnings månad med en liten upptrappning av veckodistansen så att när  januari börjar ska jag kunna kliva upp till mina 100km i veckan. Grunden för att kroppen ska kunna klara av dessa veckor ska jag lägga under december månad och inget mer. En och annan pralin kommer säkert att slinka ned och ett del mål är att försöka gå med +/- noll för att sedan banta ned mig till 75-76 kg (ligger idag på 78-79kg fördelat på 186cm) när säsongen börjar 27mars med Ursviks Ultra 75km.

Fick ställa in dagens distans på 23km eftersom jag vaknade med lätt halsont. Hoppas på piggare kropp i morgon och tar min morgonrunda då istället.
Fredag- Söndag var det meningen att jag skulle spendera på ett hotell i Nässjö med min kollega Frederic från el stockholmo men vi fick ställa in detta pga. vädret. Hade förmodligen ändå fastnat med tåget i en snödriva i djupaste småland. Mer tid över till familjen och löpningen vilket glädjer  mig.

2 kommentarer:

  1. Om nu december ska vara en underhållningsmånad så borde "Tomteintevaller" passa bra den 18/12?
    Utgår från Kallis kl 09.15 och efter träning och kallbad är det GlöggMingel hemma hos oss för de som vill. Kul om du kan komma!

    SvaraRadera
  2. Låter trevligt men........
    Jag ska börja köra spinning på rehab center i Svedala den 18:e.

    Kommer ha torsdagspassen mellan 19-20, ska bli kul.
    Tackar för inbjudan.

    SvaraRadera