torsdag 23 december 2010

Tidig julklapp

Gick och köpte mig en tidig julklapp igår. En cyclocross med leverans i januari. Ska bli kul att testa en cross cykel. Har aldrig ägt en cross eller racer så det ska bli kul och se hur mycket fortare man kommer till och från jobbet. Blir galen på dessa bilköer i stan. Under sommaren och hösten har jag pendlat med min MTB men eftersom det blev lite pengar över i företaget så fick det bli en cross.


Träningen flyter på bra nu med en del löpning trotts vädret. Tur att det är trailrunning man bedriver, att springa på väg och cykelvägar i detta vädret är "livsfarligt" och man är lycklig varje gång man kommer hem utan en fraktur någonstans. Lite lurigt att springa på cykelväg då det ligger en del isfläckar under snön. Springer då som sagt hellre på oskottade grusvägar och stigar, blir jobbigare men vem har dött av det!? Veckan som gått har innehållit 2 st pass på löpbandet där jag körde långintervaller på 2km och andra passet på löpbandet bestod av snabbdistans.

Imorgon på julafton blir det ett distanspass på ca 16km därefter frossa i alla god saker där sillen är min klara favorit på bordet tillsammans med en snaps. Sötsakerna lär gå ner utan större protester.
På vägen hem från jobbet igår köpte jag mig lite kosttillskott (mivi total plus) som jag tänkt testa en period nu i förkylningstider. Har ju drabbats hårt senaste tiden så något måste göras. Funkar det så är jag mer än glad.
Annandagen blir det alternativ träning i form av innebandy med min svåger och hans kompisar i Anderslöv.

1 kommentar:

  1. Går in på min andra vinter med MiviTotal. Vågar inte chansa och prova något annat. Har kört hårt med den plus extra D-vitamin sen min förkylning i oktober och nu har jag två friska vintermånader i bagaget.
    Ta i trä, ta i trä, ta i trä...

    Gott Nytt!

    SvaraRadera