måndag 1 november 2010

Inspiration

Ligger nu i sängen och klockan är nio. Imorgon vaknar jag upp friskare, hoppas jag. Med ett brutit lopp och en kropp som inte är 100 behövs det lite inspiration för att inte dega ihop totalt.
Jag har en hel del personer och saker som inspirera mig.

Kilian Jornet - spansk ultradistans löpare med två segrar i UTMB och som lever för löpningen i inspirerande miljöer. Trailrunningens nr 1 på långa distanser. Har gjort massa inspirerande trailrunning videos på salomonrunning.com

Evy Palm - kvinnan som får en att kännas som en junior. Gjorde sina bästa resultat vid 47-49 år ålder visar att inget är försent, bara viljan finns där.


Anna von Schenk - tre barnsmamma och heltidsjobb som springer 10-15 mil i vecka och är en av Sveriges absolut bästa marathonlöporskor.

Rune Larsson - ultralöpar legend som tydligen svarade följande på frågan vad han hade i vilopuls "hur ska jag veta det, jag har aldrig vilat"

Jonas buud - Sveriges idag bästa ultralöpare med fyra segrar i swiss alpine marathon. Att följa hans träning och träningskalender är grymt inspirerande.

Alla gamla man springer förbi under ett marathonlopp. När man läser klasstillhörigheten på ryggen och där står M80 kan man inte bli något än imponerad och i inspirerad. Måtte man hålla sig frisk i 49 år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar