söndag 7 november 2010

Helt ok, kom igång vecka!

Efter en längre tids sjukdom och en bedrövlig avslutning på säsongen har jag nu äntligen kommit igång lite försiktigt med löpningen igen. 6 st pass blev det denna veckan varav 5 löpning och 1 MTB pass. Totalt 53km löpning, mestadels i terräng. F-n vad tungt det kan kännas men sista två passen gick betydligt lättare. Go känsla när lederna börjar smörjas upp och det har faktiskt varit rätt nyttigt att få vila i två veckor så att motivationen har fått sig ett uppsving. Har varit riktigt kul att springa denna veckan i terrängen trotts regn, blåst, mörker och lera.

Ett av mina mål denna säsongen (2011) är att kliva upp en nivå vad gällande löpningen. Siktar på att hålla ca 100km löpning i veckan under de hårdare veckorna varvat med MTB då löpmusklerna behöver vila. Ett annat mål är att kapa några kilo till på kroppen så att tävlingsvikten landar på 76 pannor istället för mina 79 idag. 
Bilden nedan är från starten på 10 MILA 2009 då jag sprang "långa natten" för Malmö OK. En ganska vanlig produkt som jag numera använder på landet, pannlampa.

Ser fram emot en ny träningsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar