onsdag 17 november 2010

Är inte Stålmannen!

Att lyssna på kroppen brukar teoretiskt vara en självklarhet men görs det i praktiken. Inte för min del men en dag inser man att man inte är Stålmannen. Det har jag märkt denna veckan då det har blivit sena kvällspass med spaden för att gräva till utbyggnaden av huset. Då funkar det inte att ligga på 10mil löpning i veckan. Bara för att man inte byter om till löpartights och vindjacka,  betyder inte det att man inte tränar för det. Blev lite rörigt där;) Jaja, ni förstår säkert vad jag menar.

Total avsaknad av återhämtning har gjort att denna veckan inte har innehållit många löpmil. Kroppen har helt enkelt sagt ifrån och jag har insett att återhämtningen är minst lika viktig som träningen. Kommer kanske inte som någon överraskning men dock.

Har i alla fall fått ihop 15timmar rejäl fysarbete som säkert kommer gynna min kropp som löpare. Snart klar med grävandet och då kommer det bli fler mil med löparskorna på fötterna. Ska ta och investera i nya tävlingsskor (ADIDAS Adizero Adios, bilden) som jag börjat springa i lite oftare för att;
1. väldigt skönt att springa med och en grym löpkänsla.
2. Tror att jag kommer bygga upp mindre muskler i underbenet, bla djupa flexorerna ( M. tibialis posterior, flexor digitorum longus et brevis) Muskler som är en stark bidragande orsak till benhinnebesvär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar