torsdag 11 november 2010

Första långpasset!

Första långa löprundan avverkades igår genom transport till jobbet. Fick ihop 21km i ca 4:45 fart. Jag körde stenhårt på pulsen som fick styra. Låg mellan 70-80% av max vilket var ett ganska behagligt tempo. Kommer förmodligen träna mer med hjälp av pulsklockan. Tränar i och för sig alltid med pulsband men har egentligen aldrig riktigt använt mig utav den informationen man kan få utav den. Så får det bli till denna säsongen. Fick äntligen klart med bygglov till utbyggnaden av huset så nu ska jag fram med släggan. Bra träning för bålstabilitet och riktigt rolig styrketräning. Det som kommer bli lidande under en period nu blir återhämtningen för löpningen kommer jag fortsätta med trotts att man kommer slita byggnationen.

För att återkomma till träningen så ska jag försöka få till ett återhämtningspass ikväll, distans imorgon och långa intervaller i form av stege 3-5-7min på söndag. Lördagen viger jag till husrivning.  Återkommer på söndag när jag vet hur det gick med mina inplanerade pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar