måndag 22 november 2010

Tillbaka från Barcelona

Helgen som gick spenderade jag och min fru tillsammans med goda vänner i Barcelona och vilken stad att vandra omkring i. 2006 var det senast jag var där och fira min pappa`s 60års dag och tittade på fotboll men denna gången var det mer turism och mys. Under söndagens frukost var det ett lopp utanför vårt hotell. Hotellpersonalen sa att det var marathon men Barcelona Marathon går den 6mars så vilket lopp var det!? Sugen var jag men det hade förmodligen inte gått så fort efter helgens matkonsumtion. Frukost bestående av Kalaspuffar, vitt bröd och marmelad, wienerbröd och kaffe på detta sedan ett Bounty till lunch. Nästa måltid 6 timmar senare bestod av kaffe och chokladtårta och sedan tapas på kvällen. Det kom inte som någon överraskning eftersom Spanien är väl inte känt för sin näringsrika frukostkultur.

En lugn helg var precis vad jag behövde efter all stress med löpningen och framför allt husgrävningen som var klar när jag kom hem. Svärfar hade varit där och grävt i helgen. Inget mer att gräva vilket gör att jag kan koncentrerar mig på löpningen igen och återhämtningen. Var ute nu på lunchen och körde 12 st kortintervaller i 30sek med 15sek ståvila. Totalt 40min löpning.

Skönt var det i Barcelona men det var ganska skönt att komma hem också  till pojken som man längtat lite efter. Ossy hade nog också längtat efter oss. Han ägnade en timme i natt till att försöka återberätta vad han gjort i helgen. 

Imorgon väntar långpass till jobbet, 20km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar