måndag 15 november 2010

Stegringen fortsätter

Löpträning 11 dygn på 10 dagar gjorde att jag fick ta en vilodag på lördagen. Gjorde inget eftersom vädret inte var någon vidare. Har försökt att trappa upp träningen försiktigt denna veckan jämfört med veckan därpå och visst gick det bra. "Första" träningsveckan efter sjukdomarna blev det 53km löpning och denna veckan som gått fick jag ihop 76km och mer kommer det bli men inte denna veckan eftersom vi kommer att åka till Barcelona över helgen, utan barn.

Veckans träning har varit bra med två stycken kvalitetspass bestående av 7 st tusingar på måndagen i 4:00 fart med 1min vila och söndagens 3 ggr. 10min i 3:25fart med 2min joggvila. Däremellan en hel del terränglöpning och en del pendling till jobb på landsväg. Utöver löpträningen så har jag jobbat hela helgen med att lyfta bort tunga plattor och grävning för att förbereda till utbyggnaden. En farstu är vi i starkt behov av i vår familj eftersom med den ingången vi har idag så kliver vi rätt in i köket. Sommartid ok men nu på vintern...Sonen är inte precis ren när han kommer från dagis.

Bjuder på en sommarbilden från Ladonia Mountain Trophy. En härlig sommardag med bergslöpning. Något man kan tänka på nu när man håller på med försäsongsträning i ständigt mörker, blåst och kyla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar