onsdag 22 februari 2012

Vila

Då var det dags igen. Det var länge sedan sist men i måndags kom det med stormsteg. Jag pratar om feber, frossa, muskelvärk. Nu två dagar senare har alla de symtomen blivit bättre och nu har näsan börjat rinna vilket är ett gott tecken. Denna veckan var tänkt bli den tuffaste av dem alla med 130km löpning och tre kvalitetspass men så blir det inte.

Det blir den lugnaste veckan. Det borde stressa mig men det gör det inte. Jag har läst många berättelser skrivna av duktig löpare som varit sjuka några veckor innan en tävling som satt nytt PB och jag väljer att tror dem och sätta det i realitet hos mig själv. Klart att jag kommer persa i Rom och denna vilan gör mig bara gott, intalar jag mig själv. Jag är bara tacksam att det kom nu, fyra veckor innan och inte på planet ned till Italien.

Mina åtgärder vid sjukdom brukar vara
Sömn
Sömn
Sömn, som olyckligtvis är det svåra att få till som tvåbarnspappa.
Berocca
Frukt
Äta ofta och näringsrikt ( märkligt att man är extra noga med kosten när man är sjuk, borde vara det oftare).
Vätska, dricker ofta och lite.

Nu ska jag bara bli frisk.
Hade precis en patient som sprungit Rom maraton två gånger vilket gjorde mig än mer sugen på att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar