fredag 24 februari 2012

Goda och mindre bra besked

Ingen lunginflammation men fortfarande virus i kroppen var beskedet från läkaren som jag nyss lämnade.
En annan sak som gjorde än mer förbryllad är att jag blivit fel medicinerad ( fel dos) vad gällande min astma medicin. På mätningen idag med PEF ( utandningen) låg jag på 400 och en man med min aktivitetsgrad som läkaren uttryckte sig bör jag ligga på 700-750.
Åtgärd, dubbla doser av astma medicin i 4 veckor och hoppas på det bästa. Får jag inte ökade värden efter den åtgärden så blir det ny medicin.

Eftersom jag fortfarande har virus i kroppen men mår klart bättre så blev det träningsförbud i helgen och ska jag vara ärlig så e jag inte ens sugen på träningen. Inte när man mår som man gör. Får nöja mig med några löparklipp på datan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar