måndag 6 februari 2012

Mängd utan fart

Distansen finns där men inte farten. Så ser det för tillfälligt ut för mig och min träning. En skada i vaden tillåter mig inte att springa snabbt under längre sträckor. Kanske inte helt optimalt men jag kan inte mer än att ta hand om skadan på bästa sätt och ha is i magen så att jag inte får något bakslag för det har jag varken tid eller råd med.

Rom börjar närma sig och det är bara 4 veckor kvar med rejäl träning sedan väntar två lugna veckor innan det är dags. Min vänster vad är något återkommande så jag får väl ta tag i det efter säsongen. Just nu är det "hjärt/lung räddning" som gäller. dvs se till att hålla sig löpduglig.

Om allt går bra så kommer jag springa Stockholm maraton efter rom och sedan Amsterdam maraton alt. Lidingö loppet. Där emellan en massa lokala 10k och 21k tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar