måndag 14 februari 2011

Snart över

Återstår bara söndagsfilm och lite middag (upptäckte precis att inlägget inte var publicerat utan hade bara sparats som utkast) sedan är denna veckan passerad. Fick till slut ihop 102km löpning denna veckan fördelat på 7 st pass, vilket ger ett snitt på 14,5km/dygn. Totalt blev det 9 st pass denna veckan och de andra 2 bestod av spinning intervaller och bålstyrka. Vaknade upp tidigt på morgonen idag med en inte allt för pigg kropp. Något är på gång i kroppen känns det som, inga andra "inte träna tecken" så jag brände av 19km på morgonen innan familjen körde till Trelleborg med pågen som tydligen fått streptokocker (halsfluss) inte undra på att han känt sig hängig.

Väntar nu på att detta ska angripa mig också så jag är mentalt redan inställd på en alternativ vecka och blir det mycket löpning så får detta klassas som ren bonus. Blir oavsett en alternativ vecka eftersom jag tackat jag till ett extra spinningpass  på onsdag förutom mina ordinarie på torsdagar.

Alternativ träning vad är det egentligen, jo för mig handlar det om att träna något annat än löpning men som också ger en gynnsam träningseffekt. Något som min hälsena säkert blir glad över. Ska försöka jobba på mina svagheter, bålstabilitet och styrka för nedre extremiteterna kommande vecka och dessa passen förlägger jag tidigt i veckan så hinner kanske kroppen driva ut det som nu springer runt i blodbanan och jävlas med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar