onsdag 16 februari 2011

På G!

Har nu helvilat i två dagar och det känns klart bättre. Förkylningssymtomen börjar släppa greppet om mig nu så jag tänkte köra ett spinning intervall pass ikväll och i morgon utan att det ska vara någon fara. Kommer inte "dunka" på som vanligt med motståndet för att försöka hålla nere pulsen och inte belasta hjärtat i "onödan". Har ju som jag tidigare nämnt dålig erfarenhet av träning/tävling med förkylningssymtom. Väljer därför cykling som är något svårare att få upp pulsen än löpning pga. att vi jobbar med färre muskler i cyklingen än löpningen.

Planerar lite längre och lugnare pass i slutet av veckan tillsammans med löpskolning och bålstabilitet,  alltså inga löpintervaller inplanerade denna veckan dessvärre. Bättre att bli helt kry i kroppen så att jag orkar med och får bra kvalitet på nästa veckas fartpass. 

5 kommentarer:

  1. Härligt att du kör på Mange!
    Körde själv mitt första genom tiderna intervallpass på löpband. Faktiskt första gången någonsin som jag stod på ett löpband. Kan ju inte direkt hävda att det är särskilt roligt, men effektivt på lunchen samt att man vet vilken hastighet man håller.

    SvaraRadera
  2. Grymt!
    Jag tycker det är bra med löpband på så sätt att man får mkt hjälp med farthållningen som kan vara svårt om man spec. springer själv.

    Något roligare att springa i skogen men det behövs hjälp med farten ibland.
    Välkommen ut till Svindala på ett pass, när som.

    SvaraRadera
  3. Vi måste ta ett gemensamt lite längre pass snart. Ett härligt kombopass, du jag och mr Ahltin.
    Svindala eller Sandis, just nu vore det grymt med en längre skridskotur. Hmm kanske jag kan få till det då Annie och Elna skall bort om 2 helger till Sthlm så att jag kan få sticka ut en hel fm vore inte otänkbart...

    SvaraRadera
  4. Är det så här dina spinningpass ser ut?
    http://www.youtube.com/watch?v=w2cngUil5AM&feature=player_embedded#at=77

    SvaraRadera
  5. Haha, ungefär så ja, jag e lite mer energisk.

    SvaraRadera