måndag 17 januari 2011

Broddarna hjälpte mig!

Köpte mig ett par broddar för några veckor sedan och det var tur det annars hade jag aldrig fått ihop 23 km igår. Gav mig ut på snor hala vägar på landet igår med en karta. Hade en grov plan vart jag skulle springa på kartan för att få ihop drygt 20km. I vätskeryggan låg mina broddar och dem fick jag dra på mig efter 10 km då jag efter en omväg kom fram till skogen i Bökeberga. Märkligt vad tiden och kilometrarna går fort när man springer i skogen, förmodligen för att det är sååå mycket roligare än de cykelvägar jag springer på under jobb-pendlar-rundan.

Hade det inte varit för vildsvinsjakten som jag sprang rakt in i så hade jag sprungit än. Fick snällt vända tillbaka för jag ville varken ha ett skadeskjutet vildsvin efter mig eller en hagelsvärm.
Tack vare broddarna fick jag ihop 95km löpning denna veckan, fördelat på 7 pass samt 1 spinningintervall pass och 1 st löpskolning. Totalt 9pass denna veckan. Känner mig ganska fräsch i kroppen men det beror förmodligen på att veckan bara innehöll ett fartpass och det pressade jag in i måndags. 4 gånger 2km intervaller. Blir detsamma idag om några timmar.

Ska besöka Runnerssore idag och köpa mig ett par skor som jag kan ha till pendlingen till och från jobbet. Har tidigare sprungit på min Salomon trailskor men dem slits för hårt så det inte finns något mönster alls kvar till våren då fästet behövs i skogen.

Blir nog Adidas Boston som är en lätt och skön sko. Dessutom sitter adidas skorna utmärkt på mina smala fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar