tisdag 24 augusti 2010

Vittring!

Igår hade jag ont i magen och kroppen, kände mig också lite febrig. Dessvärre blev den tilltänkta terränglöpningen avbokad i sista stund. Tog en Ipren och gick till sängs redan vid halvåtta. Vaknade upp betydligt piggare.

Bestämde mig för att ta ett lugnt MTB-pass till jobbet idag.
MEN, efter 200m fick jag vittring på en racer och började ta upp jakten. Alla tankar med att ta det lite lugnt var som bortblåsta. På tal om blåst så var vinden på 11-12m/s och då hade jag motvind. Att jaga en racer är tufft men roligt och man är verkligen underdog vilket kan kännas skönt. Förlorar man så lägger man knappast cykeln på hyllan men vinner man, ja då känns det gött för att inte tala om racercyklistens min när man cyklar förbi med ett frampressat leende.

Nu blev jag frånåkt, ganska rejält. Blev ett rejält "backpass" ett Skånskt sådant dvs. 2mil i motvind.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar