söndag 22 augusti 2010

Summering av veckan




Ännu en vecka har gått sedan hemkomsten från tävlingen i Oslo. Som jag tidigare skrev brukar jag ta 2 veckors "lättare" träning. Lyssnade lite väl mycket på kroppen som kändes bra vilket som sagt resulterade i en mikrobristning i vaden. 3 dagars alternativ träning och behandling gjorde gott. Fick ett skönt besked att jag håller hyfsad fart på mina långa intervaller så tätt efter en tävling. Bådar gott;)
Drog iväg till Österlen och Haväng (där vi har stuga) med familjen och brodern och hans familj. Om ni inte löptränat där tidigare så har ni definitivt missat något. Skåne är inte platt och bjuder fantastisk trailrunning.

Veckan som gått såg ut på följande sätt;
Måndag - Löpning 20km, 95 min
Tisdag - Cykel 85min, Bålstabilitet 30min
Onsdag - Cykel 45min
Torsdag - Cykel 50min, kvällsjogg 45 min, 9km
Fredag - Löpning långintervaller, 5 gånger 3km (3:30fart)
Lördag - Löpnig terräng 70min, 12km
Söndag - Vila

Bilden t.v. är från Haväng (skulle kunna vara vilken grusväg som helst) där jag spenderat många löptimmar. Bättre än löpband;) och bilden t.h. är från ett tidigt morgonpass.

Veckan som kommer blir det upptrappning av löpningen.
Träna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar