onsdag 18 augusti 2010

Ljus i mörkret


Fick ett riktigt bra pris på en Petzl Ultra som är en pannlampa utan dess like.
Det var verkligen på tiden att jag köpte en pannlampa. Borde insett detta redan förra året när jag tävlande i Oslo city challange då min gamla pannlampa ( den som jag har på presentationsbilden) slocknade efter halva nattsträckan. Opålitlig och ett batteri som är tungt som en stridsvagnsmina.
Min nya lampa räddade mig under årets upplaga av Oslo City Challenge då min gamla även detta året börjar svikta under MTB sträckan.

Första tanken är "inte nu igen, skulle ha köpt ny redan efter förra årets tävling" Med en lagkamrat framför mig (Mikael Gard) och en bakom mig Staffan med sin Petzel Ultra) blir den svarta skogen som dagsljus och vi lyckas hålla ett hyfsat tempo på de bitvisa tekniska partierna.

Jag kommer inte att sakna min gamla lampa. Funderar på att anmäla mig eller snarare pannlampan till Antikrundan;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar