fredag 20 augusti 2010

Löpband vs Trailrunning

Trailrunning!? Blev det inte idag även om förutsättningarna fanns där, blå himmel och en temperatur på dryga 20 grader, slutade jobbet redan kl 12:00. Sedan ca ett år tillbaka har jag valt att jobba mindre på fredagar ( lättare att gör så när man är egen företagare) så att jag kan träna mer och ändå kunna hämta Ossy (min son) på dagis tidigare.

Jag hade sedan tidigare planerat att köra långa intervaller (6 gånger 3km) om vaden tillåter. Fick välbehövlig behandling ( en jädrigt vass armbåge i skinkan) av en kollega och detta gjorde gott. Kunde genomföra 5 gånger 3 km i 3:30 fart vilket kändes gott men hör o häpna, på ett LÖPBAND!

Jag skäms, men efteråt är jag glad att jag stannade kvar med löpbandet för det finns ingen bättre hare än löpbandet (håller alltid önskat tempo) hade aldrig haft motivation eller orken att hålla 3:30fart i 15km om jag inte haft löpbandet som tvingat mig till detta.
Så konklusionen blir att ibland kan det vara bra med ett löpband, även när egentligen allt talar för en underbar runda i skogen.
Tro nu inget annat, jag föredrar 99 gånger av 100 löpning i skogen framför löpbandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar