söndag 29 augusti 2010

Ännu en summering av veckan


Veckan som gått blev inte som jag tänkt och hoppats på. Frun och sonen blev sjuka och även jag en dag så mina två inplanerade fartpass blev reducerad till ett. Missade ett pass pga sjukdom och det andra missade passet var för att jag tog hand om familjen.
Min prioritering här i livet är: (kraftigt förenklat)
1. Familjen går alltid först
2. Träningen
3. Jobb

Under tiden vi väntade vår son hade jag kontakt med en av världens bästa multisportare Mike Kloser (bilden), Team Nike. Knappt 50år ocjh tillhör världseliten, än finns det hopp;) Han fick mig att inse att träning och tävling på en nivå ovan motionärnivå kan man kombinera utmärkt om man bla. har förstående familj, vilket jag har.
Jag väljer tex. att kliva upp 5:30 (ibland) en helgdag för att kunna träna. När sedan träningen är klar har familjen vaknat och jag kan spendera hela dagen med dem. När det är dags för middagsvila passar jag på att ta pass nr 2. Klart att det blir på bekostnad av vilan och återhämtningen men där får man lyssna på sin kropp. Behöver den vila så behöver den.

Veckan som gått såg ut på följande;
Måndag - sjuk
Tisdag - MTB 120min, 30min bålstabilitet
Onsdag - Löpning 103min, 24km i kraftig motvind och 7 kg på ryggen (tung matlåda) kändes i benen;)
Torsdag - Löpning intervaller, 8 gånger 1km i 3:40fart (reducerad pga mina klena ben orkade inte mer) Gårdagens pass blev för tufft.
Fredag - Vila
Lördag - Löpning terräng, 65min, 13km
Söndag - Löpning terräng, 47min, 10km

2 kommentarer:

  1. Har också en förstående familj. Det som sänker mig är alla dessa sjukdomar som dras hem från förskolan. Känns som jag har stampat på samma fläck i två år!

    SvaraRadera
  2. Håller med Katarina, kan vara frustrerande med alla sjukdomar. Det är en av anledningarna till att jag inte följer ett träningsprogram slaviskt. När jag är frisk tränar jag mina hårda veckor och när jag blir smittad så får jag ta det lite lugnare och bara acceptera detta.

    Dessutom är vi (småbarnsföräldrar) lätta byten för infektioner, tränar hårt (inte alla),får begränsad med sömn och återhämtning. Vi får trösta oss med att det bara blir bättre med tiden.
    Lycka till med träningen och kampen mot infektionerna.
    Hör av dig om du har vägarna förbi Bokskogen och vill springa lite.

    SvaraRadera