lördag 28 augusti 2010

Löpband vs trailrunning del 2

Denna gången segrade terrängen och det blev ett underbart intervallpass som bestod av 8 stycken tusingar i underbar bokskog mitt i parkernas stad Malmö (brukar kallas så) Förutsättningarna (de yttre) var dem samma som förra gången jag valde löpbandet Drygt 20 grader och inte många moln. De fysiska förutsättningarna var klart sämre denna gången. Efter 24km löpning med 7 kg ryggsäck dagen innan var jag inte allt för fräsch i benen men sugen var jag på intervaller. Normalt sätt brukar jag köra tusingarna på 3:20-3:30fart men med stumma benen så fick jag sänka till 3:40fart.
Idag blev det 65 min lätt morgonjogg innan frukost på Skåneleden.

Chamonix, tur man inte är där och springer UTMB. Blev tydligen inställt pga dåligt väder som ledningen bedömde var en för stor risk för löparna. Lider med alla löpare som tränat hårt inför denna tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar