måndag 8 augusti 2011

Tillbaka

Semestern är slut och jag hemkommen till Skåne igen efter en helg fullt med sport trotts att jag inte deltog själv. Familjen tog hemövningar.com bilen och åkte upp till Kalmar för att hälsa på kompisar och heja på dem under kalmar ironman. Vilken jävla tävling och jag är grymt imponerad av alla dem som bara fick för sig tanken anmäla sig. Måste säga att det var ett hårt jobb att langa dricka och energi till atleterna. Helgen avslutades på Ölands djurpark.

Jag fick pressa in all träning mellan måndag och torsdag för att kunna ta ledigt under helgen. För att lösa det så fick det bli dubbelpass måndag och tisdag.
Nu är det lugna gatan fram till lördag 15:00 då jag står på startlinjen för att springa Malmö Halvmaraton. Sätter inte upp några tids mål och jag funderar allvarligt på att strunta i pulsklockan eftersom jag manisk ändå springer och tittar på den j-vla klockan som jag annars har stor nytta av men på tävlingar ska man njuta och inte bli uppstressad om man inte lyckas hålla "sin" kilometer tid. Nej ut och njut av naturen, banan och publiken och inte minst av löpningen och spring tills du kommer i mål. Då ska jag titta på klockan och kunna konstatera att jag gjorde mitt allra bästa oavsett om klockan står på 1h 13min eller 1h 18min. För vi har våra bra dagar och vi har våra mindre bra dagar oavsett vad klockan visar.

Nu ska jag ut på veckan första och sista fartpass. 2 gånger 10min i 3:40fart samt runda av med 5 st 1minutare i högre fart.

Ses på lördag och som vanligt drar jag stolt på mig det vit/gröna linnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar