lördag 27 augusti 2011

Fredagsmys!

Trött i kroppen efter 135km löpning på 7 dygn. Dagens långpass sprang jag i skogen innan frukost och det märktes då jag passerat 28km då jag drabbades av panik hunger. Tur att jag hade en hundring i fickan så jag svängde inom ett bageri och tryckte i mig två stora kanelbullar. Dem satt fint så jag kunde fortsätta springa ett tag till. Funderade ett tag på att ställa upp i Trelleborgsloppet 10km men efter lite övervägande bestämde jag mig för att ett långpass behöver jag nog bättre inför höstens marathon än ett 10km lopp. Det behövs det också eftersom jag behöver jobba upp min snabbhet men man måste välja.

Hade jag sprungit 10km loppet hade jag inte fått njuta av två goda kanelbullar vars pärlsocker fortfarande ligger och gottar sig i gommen. Friidrotts VM har börjat för dem som missat detta men jag är inte så fanatisk så att jag sätter klockan mitt i natten för att glo på detta men kvällens sammandrag missas inte. Starkt av Isabellah att knippa en 7:e plats och vad jag förstått endast 90sek från en guldpeng. Helt klart tror jag (även om hon och maken inte vill nämna det) att skadan och störd träning i 2månader har påverkat henne. Kontinuitet är ett nyckelord för framgång.

Imorgon söndag är det vilodag och det ser jag framemot även om jag är lite sugen på ett lugnt 10km pass men jag får försöka hålla mig och vila upp mig inför kommande vecka som lär bli tuff, den också.

Fredagsmys kan tolkas på många sätt. Mitt fredagsmys bestod av löpintervaller vid 20 tiden med 3 gånger 12min. Inte många löpare jag träffade (konstigt nog) på under kvällen. Vad sysslar folk med egentligen eller så kan man vända på det, vad sysslar jag med!? Löpning är roligt och ska vara roligt är det inte det så tränar jag inte. Det är också helt frivilligt, det finns ingen som tvingar mig till att träna trotts att jag får träningsprogram av Per varje vecka så kan jag faktisk välja att skita i det men det har jag än så länge inte gjort eftersom det är så jäkla roligt.

Har beställt nya tävlingsskor för mina gamla är så utslitna nu att det känns som att springa i "kinaskor" för er som kommer ihåg dessa. Svarta tygskor med hårdplast sula som på min tid kostade 5kr på skobutiken i Vellinge. Leveransen från Adidas är försenade men förväntas komma i veckan. Kanske några sekunder snabbare per kilometer bara genom skobyte!? Knappast, its all in your head och i benen, hjärta & lunga kanske också kan bidra med lite.

1 kommentar: