måndag 5 september 2011

Löpning innan frukost!?

Att springa innan frukost kan en del påstå påverka fettprocessen  dvs att man lär kroppen att använda fett som en större del av förbränningen och därmed orkar springa längre. Jag vet egentligen inte hur det ligger till med det utan det ända jag vet och det är anledningen till att jag börjat springa mina långpass innan frukost är helt enkelt för att hinna med dessa passen.

I den perfekta världen hade jag klivit upp 8:00 och käkat en god frukost och sedan 2 timmar senare dra ut i skogen på en 35km runda men så lever inte jag och kan inte göra eftersom jag har en familj att ta hänsyn till. Skulle kanske kunna men då kan jag inte räkna med att familjen vill fortsätta leva med en löparnörd. Nej jag får helt enkelt kliva upp och köra på tidigt men för att få sova någorlunda "länge" så tar jag passet innan dagens första måltid. Denna gången behövde jag inte springa inom bageriet utan jag tog med mig en äcklig energibar istället, mindre gott men billigare.

Frukosten efter träningen har sällan smakat bättre.

Det blev 35km i en underbar bokskog som gick både upp och ned. Funderade ett tag på att sätta klockan på 02:00 och se de manliga VM marathonlöparna springa men jag valde sömn istället. Gäller att spara om det nu går att lagra sömn till vårt andra barn som vill komma ut till oss. Beräknat till imorgon så det är i väntans tider nu.

Min något snabbare löparkompis David Nilsson som jag hjälper (inte med löpningen direkt utan behandlingar) lyckades komma tillbaka till gammal fin form då han sprang ett 10km lopp på dryga 30min.
Det skulle man kunna säga om mig också hur man nu väljer att definiera dryga på. Dryga 30min (34:59).

Annars inga roliga träningsrapporter att berätta om utan den löper på fint. Inga skador eller infektioner och så ska det förbli till Frankfurt sedan kan jag ta infektionerna det bryr jag mig inte om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar