måndag 26 september 2011

Löpsug

Veckorna rullar på och det börjar dra ihop sig till Frankfurt men innan dess ska jag värma upp ordentligt och se Manchester United mot ärkerivalen Manchester City. Kan tänka mig en och annan öl rinner ned och fish and chips som jag aldrig ätit på tidningspapper, varför man nu ska göra det.

Fick till ett härligt pass i Lördags då jag och brodern åkte till Österlen för att göra vår stuga redo för vintern. När väl detta var gjort byte vi om till löparkläder och sprang till Kivik och tillbaka i sensommarvärmen. Det blev 9km och de var de sista kilometrarna den veckan av dem totalt 113km. Har fortfarande inte blivit sjuk trotts att storgrabben har en elva under näsan och jag vill inbilla mig att det beror på kvällsdrycken jag aldrig slarvar med. Den består av färsk ingefära och citron blandat i varmtvatten.

Jag kommer dricka detta oktober ut i alla fall och hoppas på det bästa. Men å andra sidan, vill man inte bli sjuk så blir man inte det. I helgen var det två tävlingar som verkligen gjorde mitt löpsug större. Lidingö Loppet i lördags där David N kom in på en fin fin 2:a placering och söndagen bjöds på nytt världsrekord i Berlin. Det nya rekordet i marathon är numera 2:03:38 tror jag och det är ju helt sjukt snabbt. Tror det var en Kenyan;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar