lördag 17 september 2011

Klokare med åren!

Kan konstatera att jag blivit klokare med åren då det gäller träning och inte vara riktigt kry i kroppen. Har haft halsont på morgonen som blivit bättre under dagen men valt att vila någon extra dag istället för att "kötta" på. Övertygad att dessa två extra vilodagarna jag tagit kommer göra mig friskare och på måndag stå redo för att återgå till mitt program.

Känns märkligt att börja jobba igen på måndag efter en veckas pappaledighet som varit underbar men ska samtidigt bli skönt att komma in i vardagsrutinerna igen, dra in lite stålar till hushållet, träna på dagtid och massa annat som det medför att jobba. Under ledigheten har jag funderat en hel del (grubblare som jag är) på träningen hur man ska få ihop allt igen nu när det kommit en familjemedlem till. Känns som att börja om från början igen och helt andra vardagsrutiner. Mina sena kvällspass och tidiga morgonpass får jag nog svårt att få till eller snarare så kommer återhämtningen bli kraftigt lidande precis som familjen behöver min hjälp hemma då de två knattarna vaknar tidigt.

Var betydligt lättare när man bara hade ett barn att ta hand om men med två så har jag fått tänka om. Passet som är svårast att få till är långpassen på 30-38km och dem tänker jag förmodligen köra på fredagar då jag slutar jobba redan 12. Hinner då träna och duscha och ändå vara hemma vid 15 tiden en fredag. Inte illa!

Har redan gjort mig icke bokningsbar på jobbet 2 h mitt på dagen då jag tänkte träna och äta. Får helt enkelt ta emot någon patient mindre för att hinna med träningen och kunna komma hem vid 17 tiden och bara vara med familjen. Pengarna kommer kanske inte växa på hög men å andra sidan behöver man inte ha en 50 tums tv utan kan välja en billigare variant. Håll nere på utgifterna och må bra istället. Den dagen då jag kommer jobba heltid kommer om jag någonsin vill jobba på heltid.

Återstår att se.

Till sist önskar jag Emil L, Hammarby IF lycka till på SM i halvamarathon så startar om 45min och alla andra som är där. Själv ska jag ta och byta ännu en blöja. Nästa år vill jag vara i Stockholm och springa halvmaran.

Ha det gött vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar