måndag 22 augusti 2011

Hur håller man sig frisk?

Än har jag inte drabbats av någon förkylning (trotts att grabben där hemma är det) eller någon annan otäcking som tänkt störa min uppladdning till Frankfurt. Men jag vet av erfarenhet att det brukar komma en sådan i oktober och det passar ju inte så bra. Vad ska man då göra för att hålla sig frisk när man som jag ser det, tränar som aldrig förr?

Eftersom jag ser dagis som en bra aktivitet men också smittohärd och vad barnen tar med sig hem från detta så skulle man kanske låsa in barnet på rummet, inte krama eller pussa honom eller ta i honom överhuvudtaget!?,
Nej, inget alternativ.

Ska man undvika att ta i hand med sina patienter för att undvika smittspridning därifrån!?
Verkar ouppfostrat att inte hälsa men man kan kanske bara heja utan att ta i hand, och andra sidan tar jag på dem ändå så det var inget bra alternativ heller.

Jag har obegränsat med tillgång till sprit (handsprit) på jobb så man skulle kanske sprita händerna men då kanske patienter misstänker att jag dricker grogg på jobbet och då får jag dåligt ryckte.

Nej, får nog bara ta det som det kommer och försöka sova, äta och inte peta mig i näsan så mycket så ska det nog gå bra, bara jag inte är förkyld den 30oktober kl 10:00 då starten i Frankfurt går så är jag nöjd. Men om jag skulle vara det så kan jag ändå inte göra något åt det.

Läste att,  har man ett problem så kan man göra något åt det annars är det inget problem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar