fredag 19 augusti 2011

Uppladdning

10 veckor till kvar Frankfurt Marathon och min tränare är minst lika taggad som jag. Fick igår en grov tränings planering inför maran och den består av 8 veckors hårdkörning med 10-13mil löpning/vecka och två lite "snällare" veckor. Hur detta ska gå vet jag inte eftersom vi väntar barn nr 2 om några veckor. Det har iof aldrig varit något problem tidigare att kombinera träningen med familjen och då vi väntade vårt första barn men det som blir lidande är återhämtningen. Jag är samtidigt tacksam och glad att jag startade eget företag då jag kan styra min tid bättre och förlägga en hel del träning på arbetstid. Något som också märks på uppladdningen till skillnad från tidigare i år är att farten börjar ökas. Tidigare körde jag mina långa intervaller i 3:40 fart och nu ska dem genomföras i 3:30-3:20 fart men det ska inte vara någon fara med det eftersom jag har fått lite bättre fart på benen nu. Morgonstelhet finns där fortfarande och det känns rejält i mina hälsenor och vader när jag kliver upp eller suttit stilla en längre stund. Det är väl priset man får betala för löparkalaset. Jag vill inte påstå att jag är någon elitidrottare men träningsmängden förmodar jag ligger något över vad den normala svenne tränar. Jag är väl medveten om att det är ingen friskvårdsträning jag bedriver isf skulle jag varierat träningen mer och kanske inte tränat lika mycket.

Elitidrott är inte friskvård, punkt slut. Dem ligger hela tiden på gränsen för vad kroppen tål och titt som tätt passeras denna gräns och då får jag träffa dem i mitt dagliga arbete på kliniken. På tal om arbete så måste jag ta emot en patient nu.

Vill du fortsätta följa min resa till och uppladdning till den 30 oktober skall du fortsätta besöka min lilla blogg som snart kommer packa ihop och flytta till hemövningar.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar