tisdag 16 augusti 2011

BMW Frankfurt Marathon

En höstmara var inplanerad sedan länge och det stod mellan Valencia eller Florens men det blev Frankfurt;)
Tiden passar bra men också priset eftersom det är betydligt billigare att åka till Frankfurt än ex, Valencia.
Jag har knappt hunnit bli av med träningsvärken från Malmö Halvmaraton från jag anmälde mig till Frankfurt igår. Flyget är också bokat och klart. Letar nu bostad men det ska nog lösa sig, bara det blir till ett humant pris. Ser verkligen framemot Frankfurt och träningen innan. Har ca 11veckor på mig att slipa formen. Oktober är annars en sjukmånad, har fått ställa in en del oktober tävlingar tidigare pga just sjukdom.

Det stora målet är att kvala in till SM i Marathon som kräver 2:39:59 och det siktar jag på. Formen är just nu god och träningssuget på topp.

2 kommentarer:

  1. Kör hårt Magnus!
    Låter hur trevligt som helst. Just denna höst hoppar jag över marathon. Tack för att du frågade och om jag får vara skadefri så följer jag gärna med framöver.
    Uppdatera gärna bloggen med din träning och tävlingsresultat. Trevligt att läsa.
    Om du vill ha sällskap på ett långpass så släng iväg ett mail (dock inte i 3.30-tempo dock :-))
    falafelboll@gmail.com
    LYCKA TILL

    SvaraRadera